tiistaina, heinäkuuta 03, 2007

Tänään ei tule kuvia.

Onko kukaan muu aloittanut joululahjoja?
Minä tein eilen tytölleni Novitan Huopasesta lapaset, joihin aion huovuttaa ketun kuvan. Tuosta Huopasen vyötteessä olleesta ohjeesta halusinkin hieman avautua; Olen nimittäin ennenkin tehnyt lasten kokoiset lapaset, jotka olivat aika kamalat; varsi oli liian lyhyt, leveyttä oli muille jakaa jne. Nyt tein ihan oman ohjeen mukaan, pidin mielessä ettei lapaset huovu leveyssuunnassa niin paljon kuin pituussuunnassa...tämän kun muistin tehdessäni lapaset omasta päästä, niin tuli lapasista juuri hyvät.

Niin ja suunnittelin matkaa rajan taakse, nimittäin lankaostoksille. Kristiinan sivuilla on todella hyvät ja selkeät ohjeet miten lankakauppoihin pääsee. Äitikin on alustavasti luvannut lähteä mukaan, jos ei muuta niin sitten menen kahdestaan tytön kanssa.

2 kommenttia:

Kate kirjoitti...

Minä olen jo ajatusten tasolla aloittanut joululahjojen teot... toteutus odottaa vielä sopivaa hetkeä. Mutta vanhasta tottumuksesta tiedän, kohta tulee jo kiire :)
Hauskaa matkaa, toivottavasti pääset reissuun pian!

helena kirjoitti...

Minä en vielä ole aloittanut joululahjoja, pian pitäis varmaan. Lapasista tuli vaan mieleeni se kun monta, monta vuotta sitten päätin tehdä pojalleni lapaset kurakintaiden alle, oikein sellaiset ohuet ja tyköistuvat. Poika sovitteli tuotoksiani ja totesi kirkkain silmin että "Äiti, nää on ihan hyvät, sopisivat vaikka ankallekin, räpylään." Siis oli vähän leveet. Sen jälkeen menikin ihan viime vuoteen asti kunnes tein seuraavat lapaset, sen verran traumaattinen kokemus oli...